26 Αυγ 2024
Στο Taste Tomorrow, προσφέρουμε συνεχή υποστήριξη και έμπνευση στη βιομηχανία τροφίμων μέσα από ολοκληρωμένες αναλύσεις που είναι πάντα ανοιχτές στους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μας, η υφή έχει καταστεί βασικό κριτήριο για τους καταναλωτές, το οποίο κεντρίζει το ενδιαφέρον τους και διαμορφώνει τις προτιμήσεις τους. Από ντόνατς με γέμιση ooey-gooey μέχρι XXL κρουασάν με πολλές στρώσεις και εξαιρετικά αφράτα ψωμάκια μπριός, η υφή είναι κάτι περισσότερο από το θέμα της σύγχρονης τάσης! Καθορίζει τις επιλογές των καταναλωτών σήμερα.
Θέλετε να δημιουργήσετε καινοτόμες και ιδανικές υφές για να αναδείξουν το προφίλ σας στο Instagram υφές που ταιριάζουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών; Εμπνευστείτε από αυτές τις 3 εμπειρίες αισθήσεων:
Λίγο πιο πικάντικη γεύση για παρατεταμένη και ικανοποιητική αίσθηση στο στόμα
Η πολυδιαφημισμένη συνταγή των New York Times Cooking για μπισκότα καραμέλας gochujang έγινε viral γρήγορα μετά τη δημοσίευσή της. Όχι μόνο λόγω του μείγματος πικάντικων και γλυκών γεύσεων, αλλά κυρίως λόγω της απολαυστικής υφής τους: τραγανά εξωτερικά και μαστιχωτά στο εσωτερικό. Οι μαστιχωτές υφές βρίσκονταν παραδοσιακά σε δεύτερη μοίρα στη δυτική ζαχαροπλαστική, ωστόσο η δημοτικότητα των μαστιχωτών κέικ και γλυκισμάτων βρίσκεται πλέον σε άνοδο. Η ζήτηση για kouign-amann, ντόνατς mochi και Pao de Queijo (βραζιλιάνικο τυρόψωμο) αποδεικνύει τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και την επιθυμία για πιο διαφορετικές και απολαυστικές διατροφικές εμπειρίες.
Ειδικά στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, την Ινδία και την Αυστραλία, οι καταναλωτές δείχνουν όλο και μεγαλύτερη προτίμηση για τα μαστιχωτά αρτοσκευάσματα. Αυτή η αλλαγή προέκυψε εν μέρει από παγκόσμιες γαστρονομικές επιρροές, όπως το ιαπωνικό μότσι, το ταϊβανέζικο bubble tea και το ινδονησιακό kue lapis. Η γοητεία των μαστιχωτών υφών έγκειται στην ικανότητά τους να παρέχουν μια πιο παρατεταμένη και ευχάριστη διατροφική εμπειρία, καθώς οι γεύσεις παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον ουρανίσκο. Με τον τρόπο αυτόν, τα γλυκίσματα ή τα αρτοσκευάσματα γίνονται πιο απολαυστικά.
Ένα άλλο παράδειγμα προτίμησης των καταναλωτών για τις μαστιχωτές υφές είναι η αύξηση της δημοτικότητας του κλασικού canelé. Αυτό το τυπικό γαλλικό γλυκό με την τραγανή κρούστα καμένης καραμέλας και το μαστιχωτό εσωτερικό έχει αποκτήσει εξέχουσα θέση στα κορεατικά αρτοποιεία. Έχουν αρχίσει να γεμίζουν τα caneles για να τους προσδώσουν πιο πλούσια υφή και γεύση. Μια τάση την οποία έχουν υιοθετήσει αρτοποιεία όπως το Kudo στη Μελβούρνη, το οποίο πουλάει γεμιστά caneles σε ενδιαφέρουσες γεύσεις όπως pandan & taro, Ferrero Rocher, matcha και τσάι γιασεμί με ροδάκινο και βατόμουρο.
Οι λεπτές στρώσεις προσφέρουν την απόλυτη απόλαυση
Υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό από το να απολαμβάνεις μία-μία τις στρώσεις ενός κρουασάν; Το χρυσαφένιο εξωτερικό ανοίγει και αποκαλύπτει ατελείωτες στρώσεις βουτυρένιας, αφράτης ζύμης. Η γοητεία της σφολιατοειδούς υφής του έγκειται στη λεπτή, πολυεπίπεδη σύστασή της, η οποία θρυμματίζεται αβίαστα όταν τη δαγκώνετε, δημιουργώντας μια πολυαισθητηριακή εμπειρία. Αυτή η μοναδική υφή ενισχύει τη συνολική εμπειρία του καταναλωτή προσθέτοντας πολυπλοκότητα και βάθος στις γεύσεις, ενώ παράλληλα κεντρίζει τις αισθήσεις λόγω της εμφάνισης και της αφής. Πολυάριθμα εξαιρετικά επιτυχημένα και εξέχοντα υβριδικά γλυκά και αρτοσκευάσματα που έχουν γίνει viral έχουν το εξής κοινό χαρακτηριστικό: αέρινη υφή με πολλές στρώσεις που θυμίζει κλασικές δημιουργίες όπως τα κρουασάν.
Ένα σύγχρονο παράδειγμα που γοητεύει το διαδικτυακό κοινό είναι το τεράστιο κρουασάν XXLτων 25 λιρών, το οποίο έχει διπλάσιο μέγεθος από τα κεφάλια όσων το παρουσιάζουν στο TikTok. Το τεράστιο μέγεθος αυτού του αρτοπαρασκευάσματος που δημιούργησε ο Philippe Conticini είναι αυτό που το κάνει επίσης εξαιρετικά αέρινο. Μια άλλη νέα τάση είναι το επίπεδο κρουασάν ή θρυμματισμένο κρουασάν, το οποίο αρχικά προήλθε από την Κορέα, αλλά η φήμη του έχει πλέον φτάσει και στην απέναντι πλευρά του ωκεανού. Η άψητη ζύμη επικαλύπτεται με ζάχαρη και τοποθετείται ανάμεσα σε δύο λαμαρίνες για να δημιουργήσει ένα επίπεδο και τραγανό καραμελωμένο εξωτερικό, το οποίο στη συνέχεια βυθίζεται στη σοκολάτα. Πραγματικά ξεσηκώνει τον κόσμο!
Αφράτες ζύμες με πολλά φύλλα μπορούμε να βρούμε όμως και σε άλλες εφαρμογές, εκτός από το κρουασάν. Παραδείγματα είναι επίσης τα αλμυρά palmiers με γέμιση όπως μπέικον, τυρί, πέστο ή καραμελωμένο κρεμμύδι. Η δημοτικότητα των pancakes με φρέσκο κρεμμύδι είναι ένα άλλο παράδειγμα, όπως ακριβώς και οι viral ανάποδες τάρτες με σφολιάτα.Καθεμία από αυτές τις λιχουδιές ενθουσιάζει τους καταναλωτές χάρη στην οπτική γοητεία των ατελείωτων φύλλων και την απίστευτα τραγανή υφή τους.
Νέες υβριδικές υφές που ξεσηκώνουν τις αισθήσεις
Τα υβριδικά προϊόντα αρτοποιίας είναι από μόνα τους μια ξεχωριστή κατηγορία προϊόντων, αλλά οι προηγούμενες τάσεις επικεντρώνονταν συνήθως στη μορφή: σκεφτείτε το cruffin, το croffle και το mochidonut που παίζουν με το συγκεκριμένο σχήμα ενός αρτοπαρασκευάσματος. Στις μέρες μας παρατηρείται μια στροφή προς υβριδικά προϊόντα που συνδυάζουν αντικρουόμενες υφές.
Σκεφτείτε για παράδειγμα τα κρουασάν με ζύμη από μπισκότο ή «crookie». Οι διαφημίσεις τους στο TikTok δεν τα παρουσιάζουν ως μια νέα μορφή του κλασικού κρουασάν. Τα παρουσιάζουν ως μια καινοτομία που προκύπτει από τον συνδυασμό ενός κρουασάν με μισοψημένη ζύμη μπισκότου σοκολάτας. Ένα αφράτο κρουασάν γεμισμένο με μαστιχωτή ζύμη μπισκότου και τραγανά κομμάτια σοκολάτας και τραγανό μπισκότο στο εξωτερικό του.
Το ίδιο ισχύει και για το Pizza Cupcakeπου μπορεί να βρει κανείς στα ράφια των κατεψυγμένων τροφίμων στα σούπερ μάρκετ παντού στις ΗΠΑ, μετά την εμφάνισή του στην τηλεοπτική εκπομπή Shark Tank. Το αλμυρό σνακ περιγράφεται στη συσκευασία του ως ένα προϊόν με «αφράτη, βουτυρένια βουτυρένια ζύμη», αλλά το κεντρικό μήνυμα στις διαφημίσεις του είναι μια διαφορετική πτυχή της υφής του: η έντονη τυρένια γεύση του. Και τα δύο αυτά αρτοσκευάσματα είναι το αποτέλεσμα ενός συνδυασμού που εστιάζει στις υφές, προσπαθώντας να προσφέρουν στους καταναλωτές μια ευχάριστη και απροσδόκητη διατροφική εμπειρία.
Το πιο σημαντικό κοινό στα προϊόντα αρτοποιίας, σοκολατοποιίας και ζαχαροπλαστικής που δίνει έμφαση στην υφή φαίνεται να είναι οι millennials, η γενιά που αναζητεί περισσότερο νέες εμπειρίες στα προϊόντα αυτά. Σύμφωνα με έρευνα της Innova Market Insights, το 68% των millennials δηλώνουν ότι η υφή επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις, έναντι του μέσου όρου του 60%. Αλλά η υφή είναι πολύ σημαντική γενικά. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές φτάνουν στο σημείο να πουν ότι «ενδιαφέρονται περισσότερο για την εμπειρία της υφής παρά για τα συστατικά ενός προϊόντος διατροφής». Γι’ αυτό, καλό είναι να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο πόσο τραγανή, μαστιχωτή, αφράτη ή με στρώσεις φύλλων θα είναι η επόμενη δημιουργία σας.
Το Taste Tomorrow είναι το μεγαλύτερο παγκόσμιο οικοσύστημα για την κατανόηση των καταναλωτών όσον αφορά προϊόντα αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και σοκολατοποιίας. Η συνεχής παρακολούθηση των τοπικών και παγκόσμιων συμπεριφορών, στάσεων και επιλογών των καταναλωτών παρέχει πολύτιμες και εμπεριστατωμένες πληροφορίες. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες για να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη των τάσεων και να αποκαλύψουμε νέες. Ανακαλύψτε περισσότερα για τη μεθοδολογία μας.
Γίνετε κι εσείς ένας από τους χιλιάδες επαγγελματίες αρτοποιούς, ζαχαροπλάστες και σοκολατοποιούς που βασίζονται στο Taste Tomorrow για να αντλήσουν έμπνευση. Ζητήστε περισσότερες πληροφορίες από τον πωλητή που σας εξυπηρετεί!