Οι 5 πιο δημοφιλείς διατροφικές τάσεις που οφείλει να γνωρίζει κάθε αρτοποιός, ζαχαροπλάστης και σοκολατοποιός

Οι καταναλωτές αναζητούν μοναδικές κλασικές γεύσεις, επιλογές φυτικής προέλευσης, προϊόντα που κάνουν καλό στην υγεία και καινοτομίες στο προζύμι.

24 Μαρ 2023

Taste Tomorrow

Πότε είδατε τελευταία φορά μια βιτρίνα καταστήματος γεμάτη με γκουρμέ cupcake πασπαλισμένα με παστέλ αποχρώσεις ή cake pops βουτηγμένα στη σοκολάτα; Σίγουρα έχει περάσει αρκετός καιρός. Στην εποχή μας, οι διατροφικές τάσεις διαδέχονται η μία την άλλη με αστραπιαία ταχύτητα. Γι’ αυτό και στην Puratos, βοηθάμε τους αρτοποιούς, τους ζαχαροπλάστες και τους σοκολατοποιούς να παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις μέσω της πλατφόρμας έρευνας καταναλωτών Taste Tomorrow.

Τα πιο πρόσφατα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι αν επιθυμείτε να παραμείνετε ένα βήμα μπροστά, θα πρέπει να επωφεληθείτε από τις ακόλουθες πέντε βασικές τάσεις για το 2023 και το μέλλον:

  • H Συνέχεια των Κλασσικών Γεύσεων

  • Φροντίδα για τον Πλανήτη

  • Προζύμι 

  • Λειτουργικά Τρόφιμα

  • Ελκυστικά στην Εμφάνιση

 
Δημιουργήσαμε αυτόν τον κατάλογο μέσα από εντατική, διαδικτυακή έρευνα αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και χρησιμοποιώντας τη δική μας τεχνολογία σημασιολογικής ανάλυσης σε συνδυασμό με μια παγκόσμια έρευνα καταναλωτών και τη γνώση των ειδικών μας στις τάσεις των καταναλωτών. «Αυτό που κάνει το πρόγραμμα Taste Tomorrow μοναδικό είναι ότι παρακολουθούμε συνεχώς τον χώρο των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης», λέει ο ειδικός σε θέματα που αφορούν τους καταναλωτές, Nanno Palte. 
 

«Καθώς το 54% των ανθρώπων περνά κατά μέσο όρο 2,5 ώρες στο διαδίκτυο σε καθημερινή βάση, τα δεδομένα αυτά προσφέρουν μια αξιόπιστη βάση για την πρόβλεψη των τάσεων», συνεχίζει ο Palte. « Παρακολουθούμε τις συζητήσεις και τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι καταναλωτές σε εννέα διαφορετικές γλώσσες. Αυτά τα δεδομένα μάς επιτρέπουν να βλέπουμε τα πρακτικά, τις σημαντικότερες αλλαγές στον όγκο και τα αναδυόμενα σήματα. Προκειμένου να προσδιορίσουμε τις τάσεις, χρησιμοποιούμε εργαλεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτησης για να ανακτήσουμε και να συγκεντρώσουμε παγκόσμιο περιεχόμενο, όπως λεπτομερή αναλυτικά στοιχεία μέσω της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης σε περισσότερες από 100 εκατομμύρια αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Αυτή η ποσοτική έρευνα περιλαμβάνει την έρευνα Bakery Bites. «Παίρνουμε συνεντεύξεις από περισσότερους από 20.000 καταναλωτές σε αγορές αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας σε πενήντα χώρες», εξηγεί ο Palte. «Θέτουμε στους καταναλωτές ερωτήσεις σχετικά με τις στάσεις, τις επιλογές και τις προτιμήσεις τους, προκειμένου να διαμορφώσουμε μια αντίληψη σχετικά με το πού βρίσκεται σήμερα και προς τα πού θα κατευθυνθεί στο μέλλον η παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων».

Αφεθείτε στην εξερεύνηση και χρησιμοποιήστε τις γνώσεις μας προς όφελός σας! Αυτές είναι επί του παρόντος οι πιο σημαντικές καταναλωτικές τάσεις, σύμφωνα με τα ασυναγώνιστα δεδομένα που έχουμε αποκομίσει από διαδικτυακές αναφορές και συζητήσεις

H Συνέχεια των Κλασσικών Γεύσεων

Οι οικείες λιχουδιές είναι η μεγαλύτερη απόλαυση

Στην Ευρώπη, το «Classics Continued» υπήρξε η διατροφική τάση που προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την περασμένη χρονιά. Αυτές οι παραδοσιακές, αυθεντικές συνταγές αποτέλεσαν ταυτόχρονα μία από τις τρεις κορυφαίες τάσεις στη Μέση Ανατολή, τη Νότια και Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Καραϊβική. Το 2022 είδαμε επίσης την UNESCO να προσθέτει την κλασική γαλλική μπαγκέτα στον κατάλογό της για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά.

Με τις κλασικές επιλογές δεν υπάρχει περιθώριο λάθους. Στους ανθρώπους αρέσει να ξέρουν τι να περιμένουν και ότι οι ανάγκες τους θα καλυφθούν απολύτως, αλλά κάνουν και ένα βήμα παραπέρα, αναζητώντας τρόφιμα που ξυπνούν αναμνήσεις από την παιδική τους ηλικία ή φέρνουν στο μυαλό παραδοσιακές οικογενειακές συγκεντρώσεις. Αυτές οι παραδοσιακές συνταγές δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη γεύση, αλλά και με το ότι φέρνουν τους ανθρώπους κοντά και δημιουργούν την αίσθηση του σπιτιού. Τα παιδικά σνακ και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής που θυμίζουν εκείνα που έφτιαχνε η γιαγιά είναι αναντικατάστατα στις καρδιές των καταναλωτών και μπορούν να φέρουν μια αίσθηση ευτυχίας που δεν μπορεί να φέρει κανένα άλλο τρόφιμο.

Ποιο όφελος μπορείτε να αποκομίσετε από αυτήν τη νοσταλγία; Πέρα από την επιλογή κλασικών συνταγών, χρησιμοποιήστε τη συσκευασία σας προκειμένου να επαναφέρετε χαρούμενες αναμνήσεις από περασμένες εποχές. Αρκετά brand τροφίμων επιστρέφουν σε ένα παλιομοδίτικο οπτικό στυλ επιδιώκοντας να προκαλέσουν στο κοινό τους νοσταλγία - ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ανανέωση εταιρικής ταυτότητας της Burger King με την υιοθέτηση ρετρό ύφους. Η συγγραφή κειμένων είναι ένας ακόμα αποτελεσματικός τρόπος χρήσης της νοσταλγίας με σκοπό την πώληση τροφίμων.

Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τη συγκεκριμένη τάση προσφέροντας κλασικές συνταγές όπως αυτή. https://www.puratos.gr/el/recipes/dolce-paradiso-karidopita ή https://www.puratos.gr/el/recipes/dolce-paradiso-samali

A male hand holding a donut on blurred clear background

Φροντίδα για τον Πλανήτη

Το μέλλον ανήκει στα προϊόντα φυτικής προέλευσης και δεν κάνει συμβιβασμούς στη γεύση

Με τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής να γίνονται πιο εμφανή μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιδιώκουν την υιοθέτηση πιο υγιεινών και ηθικών συνηθειών. Αυτό περιλαμβάνει την επιλογή ενός τρόπου ζωής που εστιάζει στην κατανάλωση προϊόντων φυτικής προέλευσης με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Η συγκεκριμένη επιλογή δίνει στους vegan, τους χορτοφάγους και τους flexitarian ένα αίσθημα υπερηφάνειας και κοινωνικής συνείδησης, το οποίο εκμεταλλεύονται έξυπνα τα επιτυχημένα brand που προωθούν προϊόντα φυτικής προέλευσης.

Ωστόσο, καθώς η συγκεκριμένη τάση εξελίσσεται, οι καταναλωτές αρχίζουν να επιθυμούν κάτι περισσότερο από την ηθική ανωτερότητα. Εξακολουθούν να απαιτούν ποιότητα και γεύση, τους αρέσει να ανακαλύπτουν νέα brand, σνακ και ιδέες και δεν έχουν την πρόθεση να συμβιβαστούν. Υπάρχει μεγάλη πίεση για τη δημιουργία των όσο τον δυνατόν ανώτερων ποιοτικά vegan προϊόντων.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη, γεγονός που παρέχει στις εταιρείες ένα ευρύ περιθώριο ώστε να αναπτύξουν νέες και καινοτόμες προσφορές προϊόντων φυτικής προέλευσης, οι οποίες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστές στις αξίες τους. Με εξαίρεση την Ασία και την Καραϊβική, οι καταναλωτές σε όλον τον κόσμο έχουν εντάξει τη φυτική διατροφή στα πλέον πολυσυζητημένα διατροφικά ζητήματα του 2022.

Θέλετε κι εσείς ένα μερίδιο από όσα μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα φυτικής προέλευσης; Τα πλέον περιζήτητα vegan προϊόντα αποτελούν οι αντιγραφές παραδοσιακών πιάτων, ειδικά εκείνων που είναι συνδεδεμένα με συγκεκριμένες γιορτές και εποχές του χρόνου. Ωστόσο, οι καταναλωτές που επιλέγουν μια διατροφή βασισμένη στα προϊόντα φυτικής προέλευσης έχουν ταυτόχρονα μια αποστροφή για τα επεξεργασμένα τρόφιμα και προτιμούν λιγότερο οικεία συστατικά όπως υποκατάστατα κρέατος και γαλακτοκομικών. 

Αρχίζουν επίσης να εμφανίζονται απολαυστικές λιχουδιές φυτικής προέλευσης, οι οποίες προσφέρουν νέες δυνατότητες στη ζαχαροπλαστική και τη σοκολάτα με συνταγές όπως  https://www.puratos.gr/el/recipes/satin-silk-vegan-vanilla ή https://www.puratos.gr/el/recipes/plant-based-milk-apricot

Προζύμι

Μια νόστιμη και υγιεινή εκδοχή

Unrecognizable females having a dessert in cafe

Λειτουργικά Τρόφιμα

Υγεία και ευεξία μέσα από τη διατροφή

Οι σημερινοί καταναλωτές δεν φαίνεται να συμφωνούν με το παλιό ρητό «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Προσεγγίζουν την υγεία τους πολύ πιο σοβαρά και προσεκτικά. Γνωρίζουν ακριβώς τι είναι τα ωμέγα-3 λιπαρά, πώς μπορεί κανείς να διατηρεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα του σε κανονικά επίπεδα και ποια είναι τα πιο υγιεινά συστατικά που πρέπει να αναζητά σε μια μπάρα πρωτεΐνης. Καθώς οι άνθρωποι κατανοούν όλο και περισσότερο τη στενή σχέση που συνδέει τη διατροφή με την υγεία, τα λειτουργικά τρόφιμα που προσφέρουν συγκεκριμένα σωματικά και ψυχολογικά οφέλη για την υγεία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.

Τα δύο πιο σημαντικά αντιληπτά οφέλη που προσφέρει μια ισορροπημένη διατροφή στην υγεία αφορούν τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα και το έντερο. Ορισμένοι άνθρωποι καταναλώνουν καθημερινά τζίντζερ ελπίζοντας να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα, ενώ πολλοί γονείς ενδιαφέρονται να αγοράζουν προϊόντα που θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα παιδιά τους από ασθένειες. Στις βιομηχανίες μας, συστατικά όπως ο κουρκουμάς και τα εσπεριδοειδή είναι εύκολο να ενσωματωθούν και θεωρούνται ιδιαιτέρως ευεργετικά για το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η υγεία του εντέρου προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Μαζί με τα προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το κομπούχα(ποτό της Άπω Ανατολής), το κεφίρ και το κίμτσι(κορεάτικο τουρσί), οι φυτικές ίνες αποτελούν μια τροφή που είναι φιλική προς το έντερο. Επιλέξτε δημητριακά ολικής άλεσης όποτε αυτό είναι δυνατόν και μην παραλείπετε να τονίζετε τα οφέλη που προσφέρουν τα προϊόντα σας για την υγεία.

Πέρυσι το καλοκαίρι, προβλέψαμε ότι το 2023 θα είναι η χρονιά των τροφίμων που ανεβάζουν τη διάθεση. Η σοκολάτα, για παράδειγμα, είναι συνδεδεμένη με υψηλότερα επίπεδα ενδορφινών και οφέλη για τη σωματική υγεία. Στην Κίνα, αποτελεί ένα δημοφιλές λειτουργικό διατροφικό προϊόν και μπορεί να είναι εμπλουτισμένη με γ-αμινοβουτυρικό οξύ (GABA), το οποίο έχει αγχολυτική δράση. Οι γλυκές λιχουδιές έχουν κυρίαρχη θέση στην κατηγορία των τροφίμων που ανεβάζουν τη διάθεση, επειδή συνδυάζουν την απόλαυση και το ευχάριστο γευστικό προφίλ με την απελευθέρωση ενδορφινών.

Αυτά τα λειτουργικά τρόφιμα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, ιδιαίτερα στην Ασία και την Καραϊβική. Μπορεί να συνδέονται και με άλλα συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία, όπως η βελτιωμένη εγκεφαλική λειτουργία και η αντιφλεγμονώδης δράση. Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε μικροθρεπτικά συστατικά παρέχουν επίσης μια επιπλέον ώθηση στην υγεία. Μπορείτε να ικανοποιήσετε τους πελάτες σας ενσωματώνοντας στα προϊόντα σας πολυλειτουργικά συστατικά και τονίζοντας ρητά τα οφέλη που προσφέρουν, όπως τα μύρτιλλα που διευκολύνουν την πέψη και προάγουν την ψυχική υγεία.

Δείτε μερικές από τις προτάσεις μας https://www.puratos.gr/el/recipes/plant-based-sesame-paste και https://www.puratos.gr/el/products/puravita-energy για ενέργεια στον οργανισμό

Ελκυστικά στην Εμφάνιση

Η πρώτη μπουκιά τρώγεται με τα μάτια

Τα τρόφιμα που έχουν πιο ελκυστική όψη γίνονται αντιληπτά ως πιο νόστιμα. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τη συναισθηματική πτυχή που εμπεριέχει η ελκυστική εμφάνιση. Στην εποχή όπου κυριαρχούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το αισθητικά ευχάριστο φαγητό είναι παντού.

Τόσο οι καταναλωτές όσο και τα brand χρησιμοποιούν περίτεχνα κέικ, τρελές σοκολατένιες δημιουργίες και ελκυστικά ψημένο ψωμί ως τρόπο προώθησης του διαδικτυακού τους προφίλ. Ανεξάρτητα από το αν το έχουν φτιάξει οι ίδιοι ή όχι, η κοινοποίηση όμορφων τροφίμων στο διαδίκτυο συνοδεύεται από ένα αίσθημα υπερηφάνειας, προσφέροντας συναισθηματική τόνωση.

Τα ελκυστικά τρόφιμα μάς κάνουν ευτυχισμένους, όπως ακριβώς μπορούν να κάνουν τα όμορφα τοπία ή τα έργα τέχνης. Όπως δεν κουραζόμαστε ποτέ να χαζεύουμε τα ηλιοβασιλέματα, έτσι δεν θα σταματήσουμε ποτέ να απολαμβάνουμε όμορφα κέικ, σοκολάτες και γλυκά. Μια χειροποίητη φρατζόλα ή ένα μπισκότο πασπαλισμένο με τρούφες μπορεί να είναι μια μορφή απόδρασης από την καθημερινότητα.

Συνεχίστε λοιπόν να δίνετε έμφαση στην αισθητική του προϊόντος και επιλέξτε συστατικά που σάς επιτρέπουν να πειραματιστείτε με αυτό, όπως βρώσιμο χρυσό, αποξηραμένα πέταλα λουλουδιών ή ένα απλό πασπάλισμα σπόρων. Ωστόσο, αποφύγετε υπερβολικά περίεργα σχήματα, χρώματα και διακοσμήσεις: τα πιο όμορφα τρόφιμα πετυχαίνουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και οικειότητας.

Μερικές ιδέες για όμορφα γλυκίσματα https://www.puratos.gr/el/recipes/frangimix-lemon-tart , https://www.puratos.gr/el/recipes/belcolade-red-fruitdelightblancselection και https://www.puratos.gr/el/recipes/red-velvet

Ανακαλύψτε τις κινήσεις στις τάσεις σε αρτοποιεία, ζαχαροπλαστική και σοκολάτα

Ποιες τάσεις στα τρόφιμα κερδίζουν ή χάνουν έδαφος μεταξύ των καταναλωτών? Βασιζόμενοι στην επεξεργαστική ικανότητα τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργήσαμε, οργανώσαμε μια λίστα με τάσεις αρτοποιίας, ζαχαροπλαστείου και σοκολάτας που βρίσκονται σε κίνηση. Ενημερωθείτε για τις τάσεις.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow is the world’s largest ecosystem for consumer understanding in bakery, patisserie and chocolate. By tracking local and global consumer behaviors, attitudes and choices it provides us with valuable, in-depth insights. We are able to use these insights to track the evolution of trends and reveal new ones, helping your business to stay connected to your customers and discover new opportunities.

Related Articles

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

What do smart chocolatiers do? They build a strong online presence. We’ve collected 7 inspiring chocolatiers with a unique social media personas on Instagram and TikTok.

The 2022 hypes you might have missed

The 2022 pastry and bakery hypes you might have missed

In our online world, trends come and go in such a fast pace that you can miss a pastry hype or baking craze in the blink of an eye. Make sure you haven’t missed any in 2022.

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Cakes are becoming freaking. Online, we see more and more in-your-face maximalist creations. Where does this visual patisserie trend come from?

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

Discover the most fun series for patissiers, must-sees for chocolatiers and inspirational series for bakers here!