Οι πιο δημοφιλείς τάσεις στην αρτοποιία για το 2025

28 Οκτ 2024

Τοπική αυθεντικότητα, Υγεία του εντέρου, Προζύμι και Η συνέχεια των κλασικών γεύσεων

Artisans
Chocolate
Retail
Cross-category
Foodservice
Industry
Bakery
Patisserie
Trend
Trend Updates

Εξερευνήστε τις κορυφαίες τάσεις στην αρτοποιία για το 2025 αξιοποιώντας τις πληροφορίες που σας παρέχει το Taste Tomorrow - οι οποίες είναι απαραίτητες για κάθε ειδικό του κλάδου. Επιλέξτε συστατικά τοπικής παραγωγής, μια τάση που υπερασπίζεται τα τοπικά προϊόντα και στηρίζει τους αγρότες της περιοχής. Φροντίστε για τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την υγεία τους με επιλογές που προάγουν την υγεία του εντέρου, προσφέροντας γευστικά αρτοσκευάσματα που κάνουν καλό στο πεπτικό σύστημα. Επωφεληθείτε από το πάντα δημοφιλές ψωμί με προζύμι και συνεχίστε να προσελκύετε τους πελάτες χάρη στη σταθερή απήχηση που έχουν τα αγαπημένα κλασικά ψωμιά και τα αρτοσκευάσματα.  

Χρησιμοποιώντας έξυπνη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ώστε να προσδιοριστούν οι προτιμήσεις των καταναλωτών ειδών αρτοποιίας, το Taste Tomorrow σας προσφέρει μια σαφή εικόνα για το τι έπεται. Δεν πρόκειται απλώς για εικασίες, αλλά για αξιόπιστες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να παρασκευάσετε προϊόντα αρτοποιίας τα οποία οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να ζητούν και αύριο. Με το Taste Tomorrow, είστε έτοιμοι για ό,τι ακολουθεί στον κόσμο της ζαχαροπλαστικής.

1. Υγεία του εντέρου

Ένα υγιές έντερο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνολική σωματική και ψυχική σας ευεξία, γεγονός που αναγνωρίζεται ευρέως από τους καταναλωτές χάρη στο δημοφιλές ντοκιμαντέρ του Netflix του 2024,Hack Your Health’ αλλά και σε βίντεο τα οποία ανεβάζουν στο TikTok influencers που θίγουν το ζήτημα της καλής λειτουργίας του εντέρου, όπως οι The Stomach Doc. Οι καταναλωτές προσαρμόζουν τη διατροφή τους σύμφωνα με αυτές τις νέες γνώσεις, εξασφαλίζοντας τη σταθερή άνοδο της τάσης για διατροφικές επιλογές που προάγουν την υγεία του εντέρου. Στην Κίνα και στις πορτογαλόφωνες χώρες η τάση αυτή προβλέπεται να κορυφωθεί με ρυθμούς ανάπτυξης 8% έως 9% το 2025, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Taste Tomorrow με χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, δεδομένα τα οποία υποστηρίζονται από την παγκόσμια έρευνα καταναλωτών.  

Οι καταναλωτές που υιοθετούν διατροφικές συνήθειες οι οποίες τους επιτρέπουν να αποκτήσουν ένα υγιές πεπτικό σύστημα επιλέγουν  συστατικά με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και τρόφιμα εμπλουτισμένα με πρεβιοτικά, προβιοτικά και μεταβιοτικά. Αυτά είναι καλά νέα για τον κλάδο της αρτοποιίας, όπου υπάρχουν πολλές επιλογές που προάγουν την υγεία του εντέρου, με τη μορφή αρτοσκευασμάτων ολικής άλεσης, πλούσιων σε φυτικές ίνες και υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, ακόμη και ψωμιών εμπλουτισμένων με προζύμι. Τα brands που καθοδηγούν τους καταναλωτές στον τομέα της υγείας του εντέρου θα έχουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η υποστήριξη των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για την υγεία τους ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις - για παράδειγμα, εξηγώντας τις διαφορές μεταξύ προβιοτικών και πρεβιοτικών ή προσθέτοντας ισχυρισμούς υπέρ της υγείας του εντέρου στη συσκευασία - θα σας κάνει να ξεχωρίσετε και να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης.  

Τα άτομα που δίνουν προτεραιότητα στην υγεία του εντέρου συνήθως υιοθετούν συνολικά υγιεινές διατροφικές συνήθειες, αναγνωρίζοντας ότι τα τρόφιμα που κάνουν καλό στο έντερο συμβάλλουν θετικά τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική ευεξία. Για να προσελκύσετε αυτούς τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την υγεία τους, επισημάνετε τα διπλά οφέλη των αρτοσκευασμάτων που προάγουν την υγεία του εντέρου. Συστατικά τα οποία είναι γνωστά για τα πολύπλευρα οφέλη τους στην υγεία είναι οι φυτικές ίνες και τα δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς επίσης οι κόκκοι κακάο, ο λιναρόσπορος, το αλεύρι καρύδας και μπαχαρικά όπως ο κουρκουμάς.

2. Τοπική αυθεντικότητα

Στους καταναλωτές αρέσει να προμηθεύονται τοπικά προϊόντα. Τα αρτοσκευάσματα που παρασκευάζονται με τοπικά υλικά θεωρούνται όχι μόνο πιο φρέσκα, αλλά επίσης πιο υγιεινά και πιο νόστιμα. Επιπλέον, όταν αγοράζουν προϊόντα από μια τοπική επιχείρηση, οι αγοραστές έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι υποστηρίζουν την κοινότητά τους. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που οι άνθρωποι σε όλον τον κόσμο επιλέγουν ψωμί το οποίο παρασκευάζεται με τοπικά υλικά. Σύμφωνα με την έρευνα του Taste Tomorrow, το 2025, η τάση της τοπικής αυθεντικότητας προβλέπεται να σημειώσει άνοδο στις κινεζόφωνες (+40%), αγγλόφωνες (+32%) και γερμανόφωνες περιοχές (+27%). Θα παρουσιάσει επίσης σταθερή ανάπτυξη σε γεωγραφικές περιοχές όπου ομιλούνται η ισπανική και η πορτογαλική γλώσσα. 

Αρτοποιεία όπως το αυστραλιανό Miller + Baker θα επωφεληθούν από αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση για αρτοσκευάσματα που παρασκευάζονται τοπικά. Αυτό το παραδοσιακό αρτοποιείο όπου πωλούνται προϊόντα με προζύμι ξεχωρίζει, καθώς τα ψωμιά και τα αρτοσκευάσματά του παρασκευάζονται με φρέσκο αλεύρι που αλέθεται επιτόπου. Όλα τα δημητριακά που χρησιμοποιούνται προέρχονται από αγρότες της Δυτικής Αυστραλίας, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να υιοθετούν πρακτικές βιώσιμης γεωργίας. Το Miller + Baker είναι ανοιχτό όσον αφορά την προέλευση των υλικών, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες γνωρίζουν ακριβώς από πού προμηθεύεται τα υψηλής ποιότητας συστατικά που χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, το αλεύρι σκληρού σίτου που χρησιμοποιείται στα ψωμιά τους παράγεται από την οικογένεια Haggerty από το Mollerin.

Αυτή η τάση δεν αφορά μόνο τα τοπικά συστατικά, αλλά επίσης την υιοθέτηση τοπικών γεύσεων και μορφών οι οποίες έχουν πολιτιστική σημασία. Από τις παραδοσιακές κινέζικες φεγγαρόπιτες μέχρι τα γερμανικά κουλούρια, οι καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τα αρτοσκευάσματα που αντικατοπτρίζουν την πολιτιστική τους κληρονομιά και τις τοπικές μαγειρικές παραδόσεις. Αυτό ενισχύει την αίσθηση αυθεντικότητας και τη συναισθηματική σύνδεση.

Η τάση της τοπικής αυθεντικότητας είναι ένας φυσικός σύμμαχος του κινήματος της αναγεννητικής γεωργίας. Και οι δύο δίνουν προτεραιότητα στην προέλευση των συστατικών, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας. Αν θέλετε να επωφεληθείτε από αυτήν την τάση, φροντίστε να επισημαίνετε την προέλευση των συστατικών σας μέσω ισχυρισμών που αναγράφονται στη συσκευασία, σε εκστρατείες μάρκετινγκ και κατά την άμεση επικοινωνία σας με τους καταναλωτές. Όταν πρόκειται για την τάση της τοπικής αυθεντικότητας, η αφήγηση ιστοριών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να κερδίσετε την καρδιά των καταναλωτών.

3. Προζύμι

Έχει υπέροχη όψη, καταπληκτική γεύση και προσφέρει οφέλη για την υγεία. Καθόλου παράξενο λοιπόν που η τάση του προζυμιού δεν παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Εξακολουθεί να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο της αρτοποιίας, με αυξανόμενο ενδιαφέρον στον αγγλόφωνο (+7%), κινεζόφωνο (+14%) και γαλλόφωνο (+40%) κόσμο. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για πίτσα, κουλούρια, τοστ ή μάφινς - αν είναι φτιαγμένα με προζύμι δεν υπάρχει περίπτωση να μείνουν στα ράφια.

Η συμβουλή μας; Υιοθετήστε την τάση του προζυμιού και πειραματιστείτε με τη ζύμη με όποιον τρόπο μπορείτε. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το προζύμι για άλλες εφαρμογές εκτός από το παραδοσιακό ψωμί ή να αναμείξετε την κλασική γεύση του προζυμιού με άλλα (υγιεινά) συστατικά. Δοκιμάσετε ένα μπριός με μαύρη σοκολάτα. Ή αναμείξτε λίγο κίμτσι και ενισχύστε ακόμα περισσότερο την υγεία του εντέρου με προβιοτικά. Οι καταναλωτές εκτιμούν την ιδιότητα του προζυμιού να διεγείρει τις αισθήσεις, και η χαρακτηριστική γεύση και υφή του θα απογειώσουν κάθε εφαρμογή που μπορείτε να φανταστείτε. Το αρτοποιείο Alive Bakery με έδρα το Χονγκ Κονγκ εφαρμόζει ιδανικά αυτήν την αρχή, προσφέροντας ρολά κανέλας από προζύμι, φραντζόλα από προζύμι με σύκα και καρύδια, ακόμη και κουλούρια από προζύμι με κόκκινους χουρμάδες.

4. Η συνέχεια των κλασικών γεύσεων  

Η υιοθέτηση κλασικών αγαπημένων προϊόντων αρτοποιίας αποτελεί έναν αξιόπιστο τρόπο προσέλκυσης πελατών. Αυτά τα αξιόπιστα προϊόντα εξακολουθούν να ενθουσιάζουν τους καταναλωτές το 2024 και προβλέπεται να σημειώσουν την πιο σημαντική ανάπτυξη το 2025 παγκοσμίως. Η τέχνη της αρτοποιίας, οι διαχρονικές μορφές και οι παραδοσιακές τεχνικές ψησίματος εκτιμώνται περισσότερο στις γαλλόφωνες, κινεζόφωνες, αγγλόφωνες, γερμανόφωνες και πορτογαλόφωνες αγορές. Σύμφωνα με την εμπεριστατωμένη ανάλυση δεδομένων στο Taste Tomorrow, η συζήτηση γύρω από τα κλασικά αρτοσκευάσματα αναμένεται να αυξηθεί κατά 17% έως 31% το 2025. 

Το New York Magazine επιβεβαίωσε ότι ο ενθουσιασμός για τα υψηλής ποιότητας αρτοποιεία δεν πρόκειται να εξασθενήσει σύντομα. «Η Νέα Υόρκη δεν θα βαρεθεί ποτέ τα κρουασάν, όσο υπάρχει ουρά για να τα αγοράσει κανείς», γράφουν. Νέοι φούρνοι ανοίγουν κάθε εβδομάδα και καταφέρνουν να ξεπουλήσουν τα προϊόντα τους από την πρώτη μέρα, χωρίς να απαιτούνται μεγάλες εκστρατείες μάρκετινγκ. Τα κλασικά αρτοσκευάσματα με πολυστρωματική ζύμη, όπως το κρουασάν βουτύρου, το κρουασάν σοκολάτας και το κέικ kouign amann, δεν έπαψαν ποτέ να σαγηνεύουν τον ανθρώπινο ουρανίσκο.  

Αυτά τα κλασικά αρτοσκευάσματα προσφέρουν άνεση και αποτελούν μια εύκολα προσβάσιμη μορφή πολυτέλειας. Επωφεληθείτε από αυτήν την προτίμηση των καταναλωτών, επισημαίνοντας τη δοκιμασμένη και πετυχημένη φύση των κλασικών συνταγών σας. Παρουσιάστε μια «κλασική συλλογή» που αναδεικνύει τα πιο αγαπημένα διαχρονικά προϊόντα, εστιάζοντας στην αυθεντικότητα και τη δεξιοτεχνία με την οποία παρασκευάζονται οι δημιουργίες σας. Επιλέξτε συστατικά υψηλής ποιότητας, όπως μονοποικιλιακή σοκολάτα και σπόρους από παλιές ποικιλίες, προκειμένου να ενισχύσετε ακόμα περισσότερο την αυθεντικότητα και την ανώτερη γεύση των κλασικών αρτοσκευασμάτων σας. Οι καταναλωτές θα τα λατρέψουν.  

Πρόβλεψη τάσεων με βάση δεδομένα καταναλωτών που ενημερώνονται συνεχώς

Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, το Taste Tomorrow δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες από τον κλάδο της αρτοποιίας, της ζαχαροπλαστικής και της σοκολατοποιίας να προβλέπουν τις μελλοντικές επιθυμίες μέσω μιας παγκόσμιας ενδελεχούς έρευνας καταναλωτών. Για να κάνουμε αυτές τις προβλέψεις σχετικά με τις τάσεις του 2025, αναλύουμε διαδικτυακά δεδομένα καταναλωτών χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Παρακολουθούμε τις διαδικτυακές αναζητήσεις και συζητήσεις που σχετίζονται με το ψωμί, τα αρτοσκευάσματα, τα κέικ και τα προϊόντα σοκολάτας σε επτά διαφορετικές γλώσσες και σε περισσότερες από 50 αγορές. Τα δεδομένα αυτά συνδυάζονται στη συνέχεια με πληροφορίες από τη μεγαλύτερη παγκόσμια έρευνα καταναλωτών στον κλάδο, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη παγκόσμια προοπτική σχετικά με την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση στη βιομηχανία τροφίμων.

Ανακαλύψτε τις πιο δημοφιλείς τάσεις του 2025 στον τομέα της ζαχαροπλαστικής και της σοκολατοποιίας

Μάθετε τι αναζητούν οι καταναλωτές στα κέικ, τα εκλεκτά προϊόντα ζαχαροπλαστικής και τα προϊόντα σοκολάτας. Στη συνοπτική μας παρουσίαση για τις πιο δημοφιλείς τάσεις της ζαχαροπλαστικής για το 2025 και τιςπιο δημοφιλείς τάσεις της σοκολατοποιίας για το 2025 θα δείτε ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τα συστατικά που είναι πλούσια σε ενέργεια και τις δημιουργίες που αντλούν έμπνευση από την τεχνολογία.

Related Articles