28 Ιουν 2022
Το Taste Tomorrow είναι το μεγαλύτερο οικοσύστημα στον κόσμο για την κατανόηση των καταναλωτών στις βιομηχανίες αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας. Η συνεχής παρακολούθηση των τοπικών και παγκόσμιων καταναλωτικών συμπεριφορών, στάσεων και επιλογών μας παρέχει πολύτιμες, εις βάθος γνώσεις. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες μπορούμε να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη των τάσεων και να ανακαλύψουμε νέες.
Σε αυτό το άρθρο, μοιραζόμαστε τρεις βασικές τάσεις αρτοποιίας που θα είναι πιο σημαντικές το 2023.
Ανακαλύψτε τις πιο δημοφιλείς τάσεις στη ζαχαροπλαστική και τη σοκολάτα για το 2023.
Μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία αρτοποιίας το 2022 είναι η τιμή και η διαθεσιμότητα ορισμένων συστατικών, όπως το ηλιέλαιο και το σιτάρι, μεταξύ πολλών άλλων. Υπάρχουν συζητήσεις σε πολλούς κλάδους σχετικά με το αυξημένο κόστος και το πώς αυτό επηρεάζει διαφορετικούς τομείς της επιχείρησης. Η πιο πρόσφατη έρευνα καταναλωτών Taste Tomorrow τόνισε ότι η αύξηση των τιμών των τροφίμων είναι ένα από τα τρία κορυφαία μελήματα για τους καταναλωτές σήμερα. Για να εξοικονομήσουν χρήματα, οι άνθρωποι αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, κάτι που αναμφίβολα επηρεάζει τους παίκτες της βιομηχανίας αρτοποιίας, από τους τεχνίτες μέχρι τους κατασκευαστές τροφίμων και βιομηχανικών τροφίμων.
Παρά τη γενική ανησυχία για την αύξηση των τιμών, τα βασικά τρόφιμα όπως το ψωμί επηρεάζονται λιγότερο, καθώς το 23% των καταναλωτών παγκοσμίως συνεχίζει να αγοράζει εξειδικευμένα ψωμιά υψηλής ποιότητας και μόνο το 12% προσπαθεί να αγοράζει λιγότερα/εξοικονομεί χρήματα σε προϊόντα ψωμιού (έναντι 29% για κέικ και ζαχαροπλαστική και 24% για προϊόντα που σχετίζονται με τη σοκολάτα). Το 48% των καταναλωτών που ρωτήθηκαν από το Taste Tomorrow τον Απρίλιο του 2022 δήλωσαν ότι δεν αναζητούν το φθηνότερο ψωμί, αλλά συνεχίζουν να αγοράζουν την ποιότητα που εμπιστεύονται.
Το 2023, θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να εστιάσετε στην ποιότητα των αρτοσκευασμάτων σας.
Ανακαλύψτε τι πρόκειται να συμβεί στους τομείς ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας το 2023.
Ακολουθούν οι μεγαλύτερες μετατοπίσεις πάνω στις αντιλήψεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών που θα επηρεάσουν τη βιομηχανία αρτοποιίας το επόμενο έτος:
Τα παραδοσιακά βιοτεχνικά προϊόντα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Τα κλασσικά είναι το νούμερο ένα θέμα στα είδη αρτοποιίας στο διαδίκτυο. Τον Ιούνιο του 2022, η μηχανή ανάλυσης των τάσεων του Taste Tomorrow διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές αναζητούν άνεση και απόλαυση μέσω προϊόντων που αποτιμούν φόρο τιμής σε παραδοσιακές ή αυθεντικές συνταγές. Ενώ το 60% των καταναλωτών αναζητά νέες εμπειρίες, το 67% προτιμά κάποιο οικείο στοιχείο, κλασσικά με μια ανατροπή. Ως εκ τούτου, η καινοτομία είναι ευπρόσδεκτη, αλλά πρέπει να βασίζεται σε μια ισχυρή παράδοση δεξιοτεχνικής αρτοποιίας, εμπειρίας και γνώσης που θα χαίρουν αποδοχής από τους καταναλωτές.
Με αφορμή την προηγούμενη τάση, το προζύμι προσφέρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην καινοτομία και την παραδοσιακή χειροτεχνία. Από ένα αγαπημένο προϊόν στο lockdown σε μια καθιερωμένη και καλοακονισμένη τέχνη, η πορεία του προζυμιού έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και προβλέπεται να αυξηθεί το 2023. Τα mainstream brands υιοθετούν το προζύμι για τα προϊόντα τους και οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν επιλογές με προζύμη πέρα από το ψωμί, σκεφτείτε κρουασάν με προζύμι, μπριός, μάφιν, κουλούρια, πανετόνε, κρουασάν και άλλα υβρίδια. Ποιος είναι ο κύριος μοχλός αυτής της τάσης; Χωρίς αμφιβολία, είναι η γεύση του προζύμιου.
Τι θα λέγατε να δοκιμάσετε να φτιάξετε ένα ανατρεπτικό φρουτόψωμο με ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ελληνικά προζύμια που προσφέρουμε για ιδιαίτερα αρώματα; Ανακαλύψτε αυτή τη νέα συνταγή με προζύμι.
Οι καταναλωτές περιμένουν φρέσκο ψωμί. Ολη μέρα κάθε μέρα. Η τάση «Fresh on demand» αφορά προϊόντα που οι καταναλωτές ψήνουν μόνοι τους, είτε από κατεψυγμένα, έτσι ώστε να τα ζεστάνουν και να τα μαγειρέψουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αυτό προσφέρει ευκολία και τη χαρά να έχετε φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας ανά πάσα στιγμή. Τυπικά παραδείγματα αυτής της τάσης είναι κρουασάν, πίτσες, σκορδόψωμο και άλλα. Αυτού του είδους τα προϊόντα διευκολύνουν τη ζωή των καταναλωτών, οι οποίοι είναι σε θέση να επιταχύνουν τη διαδικασία μαγειρέματος αναθέτοντας μεγάλο μέρος του σταδίου προετοιμασίας σε μεγάλης κλίμακας κατασκευαστές ή τεχνίτες της διπλανής πόρτας, ενώ επιτρέπουν στους καταναλωτές να αναλάβουν τον έλεγχο της διαδικασίας ψησίματος και να αποκτήσουν ένα προϊόν με μέγιστο βαθμό φρεσκάδας.
Η φρεσκάδα των αρτοσκευασμάτων παραμένει απίστευτα σημαντική για τους καταναλωτές που το 2022 ψωνίζουν διαδικτυακά περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία (που είναι το 58% των παγκόσμιων καταναλωτών). Για να είναι ελκυστικά στους διαδικτυακούς καταναλωτές, τα προϊόντα αρτοποιίας πρέπει επίσης να φαίνονται ελκυστικά, επομένως η πρόσθετη προσοχή στη συσκευασία και την εμφάνιση θα πρέπει να οδηγήσει σε διαδικτυακές πωλήσεις, με το 59% των καταναλωτών να συμφωνούν ότι η ποιοτική εμφάνιση ενισχύει την αντίληψη της γεύσης.
Για να κερδίσετε στο 2023, εστιάστε στην φρεσκάδα των ψημένων προϊόντων σας και σκεφτείτε να αξιοποιήσετε την ευκολία που προσφέρουν τα προϊόντα αρτοποιίας σας που μπορούν εύκολα να παρασκευαστούν ή να γίνει το τελείωμά τους στο σπίτι.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα?
Δείτε τις άλλες προβλέψεις μας για τις τάσεις στον κόσμο της σοκολάτας και της ζαχαροπλαστικής.